پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:54 - 1402/08/10

چه تعداد از بازنشستگان کارگری وام گرفته‌اند؟/لزوم تخصیص اعتبار برای وام بازنشستگان

کارگر آنلاین | دهقان‌کیا گفت: تا امروز حدود هجده هزار بازنشسته کارگریِ تهران وام بیست میلیون تومانی را دریافت کرده‌اند.

به گزارش کارگر آنلاین ،  در سال جاری مبلغ وام بازنشستگان تامین اجتماعی بیست میلیون تومان است؛ با وجود ناچیز بودن این مبلغ، بازهم صف انتظار طولانی‌ست و در ماه هشتم سال هنوز بازنشستگان بسیاری منتظر واریز وام هستند.

علی دهقان‌کیا (رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران) در این رابطه می‌گوید: امسال پرداخت وام بازنشستگان دیر آغاز شد؛ اما از زمان شروع تا امروز بخشی از سهمیه‌ها پرداخت شده؛ مشخص نیست پرداخت وام تا چه ماهی ادامه دارد؛ معمولاً تامین اجتماعی تا پایان بهمن وام‌ها را پرداخت می‌کند و اسفند دیگر خبری از پرداخت وام نیست.

او ادامه داد: در هر صورت باید به تعداد بسیاری بیشتری از بازنشستگان وام بپردازند تا بتوانیم به آن عددی که ابتدای سال اعلام کردند برسیم؛ سهمیه پرداخت وام در هرماه ۴۰ هزار نفر در سراسر کشور است که در شهر تهران هر ماه به حدود ۸ هزار بازنشسته وام پرداخت می‌شود.

به گفته دهقان‌کیا، تا امروز که در ماه هشتم سال هستیم، در شهر تهران به کمی بیش از ۱۸ هزار بازنشسته تامین اجتماعی، وام ۲۰ میلیون تومانی پرداخت شده است.

رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران با بیان اینکه تا پایان سال بایستی تعداد واریزی ها حداقل ۲.۵ برابر شود تا به رقمی که ابتدای سال مدیرعامل تامین اجتماعی اعلام کرده برسیم؛ می‌افزاید: پرداخت وام مربوط به مهر و آبان تمام شده و باید منتظر واریزی‌های آذر، دی و بهمن بمانیم.

او در پایان می‌گوید: امیدواریم سازمان تامین اجتماعی اعتبار مناسب و مکفی برای وام بازنشستگان در نظر بگیرد تا همه بازنشستگانِ منتظر بتوانند وام بیست میلیون تومانی را که مبلغ آن بسیار ناچیز و ناکافی ست، دریافت کنند. 

انتهای پیام/21ض

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین